Bir Varmış Bir Yokmuş Masal Böyle Başlamış

13 Şubat 2010 Cumartesi

Sebze DÜŞMANI Çağan

Çağan şu an 29 aylık geçkanlınmış güncemize maziden bir baksakta ara sıra ,asıl rotamız bundan sonra neler olup bittiğiyle ilgili olacak çoğunlukla.
Şimdi gelelim çağanın ilk güncesine aslında anlatacak yada dertlenecek çok sey var desem yeri.Ama sakın şikayet olarak algılanmasın biz anneler çocuklarından şikayet etmezler :)) sadece iyi şeyler olması için çaba gösterirler.

Yemek yemekle özellikle sebze yemekle ilgili bir sorunumuz var. Tipik bir durum gibi görünüyor her çocuğun bir kötü yemek hikayesi ,her annenin de bununla ilgili anlatacak sıkıntılı bir macerası vardır.Ama bununla ilgili ne yapabilirim diye düşünürken öğrendiğim yeni bir bilgi beni rahatlattı.Çağanı yaklaşık 15 gün önce soğuk algınlığı ,öksürük ,ateş şikayetleriyle doktora götürmüştük ama o sıra gündem hastalık olduğu için yemek meselesiyle ilgili doktoruyla konuşma fırsatı olmamıştı.Son gittimiz kontrolde durumumuzun düzelmesiyle birlikte hemen konu yemek mevzusuna geldi.Ve edindiğim beni kısmende olsa rahatlatan bilgi: bu dönemlerde ,2 yaş gibi, tek tip beslenme isteğinin olması ve çocukları bu konuda fazla zorlanmaması gerektiği yemeği sevdiği şeylerede çaktırmadan sebze eklenmesi.Önemli nokta çocuk zorlanmamalı çünkü bu bir dönem ve geçecek,tabikide sebze yemeli ama yumuşak adımlarla bir geçiş sürecinin olması.Tabi ben rahatladım ama yinede ne zaman ve nasıl geçeceğini merak ediyorum.Bu süreçte yaşadığımız diyaloklarda ilginç ''annecim çağan bak sebze yemelisin'',çağandan cevap hazır'' hayır ben büyüdüm artık''.Nasıl büyümekse beni deli ediyor.Bakalım bu iş nereye varacak .SEBZELİ GÜNLER DİLİYORUM.(Ha bu arada keyifle salata yiyoruz buda sebzeden sayılır :))),bunada halk arasında züğürt tesellisi deniyor sanırım.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder