Bir Varmış Bir Yokmuş Masal Böyle Başlamış

5 Mayıs 2010 Çarşamba

BEZSİZ HAYAT-2

Çok kolay oldu derken bezsiz hayat, oda yan etkilerini göstermeye başladı .Aslında çiş kısmı oldukça kolay oldu ama kaka muhabbeti pek iyi değil,onu bezsiz içimizden çıkarmak istemiyoruz.Nerdeyse hiç kaçırmadan çişimizi söylüyor ve yapıyoruz ama diğerine gelince çıkmasın diye elimizden geleni yapıyoruz sonuç ilk dört gün hiç kaka yapamamak.Neyse ki kaka yapmak için bez bağlama teklifi olumlu son uç verdi ve beze bıraktık içimizdekileri ama bu noktaya gelene kadar biraz acı çekti şeker oğlan.Tabi ben telaşlandım biraz hazır değilmi diye bir sürü yazı okudum doktorumuzla konuştum kreşin pedagoguyla konuştum ve sakinleştim.Çünkü ben hazır olmadan böyle bir şey yaşamasını istemiyorum zaten çok da aceleye gerek yok 3 yaşına yolu var belki 3 de geçebilir.
İlk telaşlanmama neden olan şey doktormuzun sözleri oldu tuvalet eğitimine hazır olan çocuklar gece uykularından kuru kalkarlar henüz böyle bir şey yoksa hazır olmaya bilir.Eyvah yanlış birşeymi yapıyoruz derken,okulumuzun pedagoguyla konuştuk onun sözleri beni biraz rahatlattı; gece çok uzun bir süre bunun olması çok zor ve de çağan gibi gece uykusunda süt içen çocuklarda bunu sağlamak yada olmasını beklemek doğru değil,bizim için en önemli kriter öğle uykularından kuru kalkması ve hazır olduğuna dair diğer işaretler. Çağan uzun zamandır öğle uykularından kuru kalkıyor ve tuvalete gitmek için çok hevesli bezsiz dolaşma isteği çok yüksek.

Evet bunları duyunca rahatladım biraz bende okudum araştırdım ve çağanı gözlemlemeye çalıştım gerçektende pazar günü öğle uykusunu bezsiz uyudu ve nerdeyse 2 saat boyunca hiç altına yapmadan kuru kalktı süper...
Şimdi düşünüyorumda bazen yaşadığımız şeylerin olumsuz taraflarıyla karşılaaştığımızda elimizde olmadan panikleyiveriyoruz.Bende olduğu gibi istediğim tek şey mükemmel olmak değil ama az hata yaparak çağanı büyütebilmek çünkü hatasız olmayacak hata yapmamak için gereksiz yere endişe duymak daha çok hata yapmaya neden olabiliyor.Sonunda sakinleşince düşündüm ki herşeyi kolaylaştıran çocuğumuzu iyi tanıyıp ona göre yöntemler uyarlamak verdiği tepkilerden ve davranışlarından neler olduğunu anlamaya çalışmak ve doğru zamanı seçmek ama yazıldığı kadar kolay olmuyor bunuda biliyorummm.............

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder